Vasatorps GK

H60, 12 14 juli 2019

Klubbens anläggning består av sammanlagt 54 hål på fyra banor av skiftande karaktär. Från den slopade niohålsbanan med suveräna möjligheter för inspelsträning, till TC som kräver ett helt nytt strategiskt tänkande, både av motionsgolfare och elitgolfare.

H60-tävlingen spelas på parkbanan Classic Course som tidigare hette Gamla Banan där världsstjärnor som Greg Normal, Sandy Lyle, Severiano Ballesteros och våran egna Annika Sörenstam vunnit. Efter renoveringen 2013 öppnades banan som Classic Course och sedan dess har bl.a Seniortouren för H70 och Handigolf-SM som del i SM-veckan 2018 spelats.

Beläget tio minuter från Helsingborgs centrum är banan nära kontinenten, stora turistattraktioner och ett attraktivt restaurangutbud.

Besök gärna vår hemsida www.vasatorp.golf för att läsa om våra samarbetshotell och de bästa boendemöjligheterna i närheten. Vi har även uppställningsplats för husvagnar och husbilar som bokas genom receptionen på 042-450 85 00.

Vi hälsar ett alla varmt välkomna till Vasatorps GK och SM 2019!