Future Golf Boys

Två träffar - nytt pris 895 kr
Vi kommer att genomföra våra två redan inplanerade träffar på Hinton Golf Club den 2 juli och på Tomelilla GK den 4 augusti.Vår ambition och plan är att köra en aktivitet till i Landskrona i höst men det är inte klart i skrivande stund. Därför kommer vi att ta upp en ny anmälan på detta när vi vet mer om vad som gäller till hösten med riktlinjer och råd. Priset är ändrat till 895 kr, men med samma innehåll (keps, piké, lunch & träning). Faktura kommer att skickas ut under vecka 25/26.

Fullt
Det är fullt så man kan inte anmäla sig till detta längre.

OM FGB

Killar födda 2010 eller tidigare (dvs 10 år och äldre) med hcp 54 eller lägre, är välkomna att vara med på dessa roliga killdagar.

Målet är att alla deltagare ska:

• bli bättre på att träna golf och lära sig hur man tränar golf
  • få verktyg och olika övningar för träning
  • utvecklas och bli trygga i golfen
  • lära känna andra killar som spelar golf

Detta hoppas vi ska leda till mer spel och tävling. Fokus är alltså att lära sig träna golf - tex tips på övningar man kan ta med sig hem till klubben och träna på (teknikträning sker på hemmaklubben med hemmatränaren).

Tränare och ansvariga på plats för Future Golf Boys är PGA-tränarna Martin Olsson,  Joakim Johansson, Andre Svensson och Eric Blom. Vi kommer att arrangera detta i samarbete med Skånes Golfförbund och Svenska Golfförbundet.

Under säsongen kommer det att arrangeras 2 träningsdagar:
Varje träff pågår mellan kl. 10-16

• 2 juli     Hinton GC
  • 4 augusti Tomelilla GK

Eventuellt kommer vi att köra 1-2 träffar till men detta får vi återkomma om.

• September/Oktober Landskrona GK
  • November/December -

Deltagaravgiften är 895 kr för de 2 lägerdagarna. Då får varje deltagare en piké och en keps. Deltagarantalet är begränsat till 50 deltagare.

Har du några frågor angående program eller anmälan kontaktar du:

Stefan Nilsson, 0764-107984
stefan.nilsson@skgf.se