Swedish Golf Team Supercamp

Hålls vid tre tillfällen tre gånger om året, i oktober, i januari–mars och i april–maj. Temat för höstlägren är vinterträning. Vinterlägret repeterar en del från höstlägret och fyller på med nytt ur utvecklingsplanen. Temat för vårlägren är spel och tävling. Innehållet på Supercamp är framtaget och genomförs av landslaget.  Supercamp ska ses som en verksamhet över året vilket betyder att om du är med på höstens Supercamp är du också med under vinterns och vårens läger.

Uttagning
Uttagningen till Supercamp sker under hösten och detta ansvarar vi, Skånes Golfförbund för. Vi får ett antal platser  som är baserat på vår storlek som golfdistrikt. I fjol 2019 fick vi 25 platser och vi tog ut 10 tjejer och 15 killar från SGF ranking för 14-15 åringar.

2020
Vi kommer att ta ut spelarna under samma premisser som 2019 och återkommer när detta sker och efter vilken tävling så att alla vet hur det ligger till när det blir aktuellt.