Golfgymnasium

I Skåne finns förutom riksgymnasiet på Ljungbyhed även tre regionala golfgymnasier som är certifierade av Svenska Golfförbundet och Skolverket för att att bedriva NIU (Nationnell Idrottsutbildning). Dessa ligger i Landskrona, Malmö och Vellinge.

Golfgymnasiernas verksamhet är en viktig del av en seriös elitsatsning som ungdomsgolfare. Denna verksamhet stöds av Landslagsverksamheten och Elitutvecklingen inom Svenska Golfförbundet (SGF). Du får unika möjligheter att stimuleras och utvecklas för att bli en golfare på elitnivå, samtidigt som du går din gymnasieutbildning.

RIG och NIU
Om du är intresserad av att kombinera studier med en elitsatsning i golf, är ett golfgymnasium ett bra alternativ för din utveckling. Du kan välja mellan Riksgymnasieplatser för golf i Klippan/Ljungbyhed eller Uppsala. Du kan även välja något av de NIU-certifierade golfgymnasierna som kanske finns närmare din hemort.

Bästa möjliga förutsättningar
Du kommer att erbjudas bästa möjliga förutsättningar. Det ställer också krav på dig, det krävs disciplin och ansvarstagande för att du ska få ut mesta möjliga av dina studier på golfgymnasiet.

Mer information hittar du i broschyren här